Co potřebujeme vědět, abychom Vám mohli předložit konkrétní nabídku?
- Forma podnikání (OSVČ, s.r.o., v.o.s., atd.)
- Předmět podnikání (čím se skutečně zabýváte, co převažuje, nejedná se nám o formální předmět podnikání dle OR)
- Jste plátcem DPH? měsíční, čtvrtletní?
- Pro potřeby silniční daně – počet aut zařazených do obchodního majetku nebo používaných pro účely podnikání
- Vaše představa poptávaných služeb a výstupů (potřebujete např.: vedení účetnictví – podvojné účetnictví, daňovou evidenci (dřívější jednoduché účetnictví), zpracování mezd, budete-li požadovat odborné poradenství, pokuste se prosím alespoň zhruba odhadnout kolik hodin měsíčně
- Způsob a forma předávání dokladů (vedete si knihu drobných vydání, děláte si inventarizace majetku a skladových zásob, můžete nám předat doklady seřazené a nalepené, přejete si abychom si vyzvedávali doklady osobně ve vaší provozovně, přejete si zpracovávat účetnictví ve vašem sídle nebo formou outsourcingu…)
V případě účetnictví nebo daňové evidence?
- Hrubý odhad počtu dokladů za jeden měsíc v následujícím členění: faktury vydané, faktury přijaté, doklady placené hotově, doklady k platbám kartami, bankovní výpisy (počet položek na bankovním výpisu, denní či měsíční výpisy …)
- živíte-li se prodejem, jakým způsobem a v jaké frekvenci nám můžete poskytnout podklady pro evidenci tržeb v hotovosti, jaký SW používáte, jak vypadají výstupy (měsíční, denní, v jakém členění, údaje o DPH, sumarizace tržeb)
- jakou formou máte evidované skladové zásoby?
- evidujete si přijaté faktury, vystavujete si bankovní příkazy a hlídáte si splatnost nebo budete tyto služby požadovat od nás?
- máte zpracovány / můžete nám poskytnout vnitropodnikové předpisy, zejména o dlouhodobém majetku, koloběhu účetních dokladů, podpisový řád, organizační schéma?
- Jezdí vaši zaměstnanci na služební cesty – připravujete si vyúčtování cestovních náhrad sami nebo budete tuto službu poptávat od nás?
- Používá vaše společnost pro hrazení běžných výdajů platební karty? V jaké frekvenci?
- Jsou ve vaší společnosti používána služební auta i k soukromým účelům?
- Máte pouze tuzemské obchodní aktivity nebo máte i nějaké zahraniční obchodní aktivity?
- Budete požadovat pravidelné (měsíční, kvartální) výstupy, např. předběžné výsledky hospodaření, stav závazků a pohledávek, apod. – V jaké formě? (Výkazy Ministerstva financí, individuální členění…)
- Jste organizační jednotkou nebo společností s mateřskou firmou v zahraničí? Budete požadovat reporting mateřské společnosti ve standardech IFRS nebo US GAAP?
- Máte jiné nestandardní specifické požadavky vyplývající z předmětu vaší činnosti?
V případě zpracování mezd?
- počet zaměstnanců
- forma odměňování (měsíční mzdy, časové mzdy, úkolové…), máte směnný provoz?
- proplácíte přesčasové hodiny?
- počet Dohod o provedení práce a Dohod o pracovní činnosti (odhad/rok)
- průměrná fluktuace zaměstnanců
- uplatňované zaměstnanecké bonusy (stravenky, poukazy na sportovní a kulturní akce, penzijní připojištění, životní pojištění, 13. a 14.platy, dodatková dovolená…)
- jakou formou vedete evidenci docházky?
- jaký máte výplatní termín?
- požadujete vyhotovení příkazu k úhradě pro banku
- budete si přát rozesílat výplatní lístky jednotlivým zaměstnancům do místa jejich bydliště?